Siem Reap dag 1 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jan & Corine - WaarBenJij.nu Siem Reap dag 1 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jan & Corine - WaarBenJij.nu

Siem Reap dag 1

Door: Jancor

Blijf op de hoogte en volg Jan & Corine

02 December 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Daar gaan we dan op naar het eeuwenoude tempelcomplex Angkor Wat. Per tuktuk om 8u op pad, onze driver was heel vriendelijk, hij heeft een mooie route voor ons uitgestippeld. Eerst de kleinere temple en zo van klein naar groot, een mooie opbouw en de natuur is overweldigend prachtig, ongerept zoals van Asia verwacht. Het was een waanzinnige dag, de begeleiding overlatend aan de driver Raki, hij wist de weg, verzorgde ons van voldoende koude flesjes water, want t was warm, maar goed te doen. Lekker onderweg gegeten in een restaurant, terwijl hij op ons wachte deed hij een tukkie in de hangmat in zijn tuktuk, vandaar ws de naam hihi.
Om 16 thuis in het zwembad gesprongen en opgefrist en de stad Siem Reap in. We hadden gister op de aankomstdag een leuk local eettentje gezien, waar een jonge Philippine boy ons op straat aansprak, nadat we net gegeten hadden. hier besloten we vandaag te gaan eten, hij zag ons al van verre aankomen. We hebben zijn special meal, beide duck de een in een curry en de ander met groente's het smaakte overheerlijk. En dat op straat aan een drukke rotonde er zou hier straks een groep van 40 man komen, maar we mochten er nog net even bij. Toen we bijna waren uitgegeten kwam die groep naast ons aan lange tafels zitten. Het bleek een internationaal bedrijfsuitje te zijn, allen Engels sprekend, waaronder chinezen, maar ook een Nederlandse man Etienne die ons hoorde praten en contact met ons zocht. Leuk hij woonde in Hongkong, (like Ruud) getrouwd met een Chinese vrouw, die op dit moment in NL studeerde. Grappig zijn belevingen te horen en zo klein de wereld dan weer is.
We gingen op tijd naar bed, want morgen wilden we de sunrise meemaken, dus moesten we om 5.45 in Angkor Wat zijn.

• 02 December 2016 - 22:23

Eugenie: