Reisdag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan & Corine - WaarBenJij.nu Reisdag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan & Corine - WaarBenJij.nu

Reisdag Bangkok

Door: Jancor

Blijf op de hoogte en volg Jan & Corine

16 December 2016 | Thailand, Bangkok

Ons laatste ontbijtje bij Jim, om 8.00 op weg richting onze laatste bestemming Bangkok. Halverwege onderbroken voor een bezoek aan de Floating Market Damnoen Saduak. Onze Deense gids Palle reed ons naar een oud en authentiek eettentje aan een kleine zijtak van de Klong. Daar zijn we met ons 3-en opgestapt in een klein smal bootje en werden we gepeddeld door een oudere man. Het was erg druk en soms voeren we maar liefst met 5 boten naast en langs elkaar. We moesten oppassen dat we goed in het midden bleven zitten anders kiepten we om. We moesten ook oppassen met onze handen, we werden gewaarschuwd: 'niet op de rand vh bootje'! Sommige boten zagen er enorm gehavend uit. Heel bijzonder een markt op het water, vers fruit, souvenirs, vele producten, verse koffie en zelfs gebakken Thaifood. Ons bootje voer een stuk rustiger dan een longtail motorboot, die maakte veel lawaai en extreem veel golven in het water.
Geweldig, we namen alle tijd en hebben de meeste plekjes vd Klong gezien. Na een uurtje rond peddelen en een kopje koffie met 'de crew' en natuurlijk een Pat Thai chicken werd de terugtocht ingezet en kwamen we alweer bij het vertrekpunt. Nou dat kwam goed uit, zo kon Jan in alle rust zijn bord met de chopsticks op eten. Super, we hebben er heerlijk van gegeten.
Een leuke ervaring dit hadden we zeker niet willen missen!

De doorreis werd vervolgd, het was half 12 en nog een lange rit gegaan. Het was erg druk op de highway, regelmatig stonden we in de file. Een tollstop en verscheidene checkpoints door de politie, raampje open, big smile, Sawadee kap, en blijven rijden, gelukkig konden we steeds door :-) lachwekkend wat een poppenkast, stelt niets voor alleen maar machtsvertoon.

Na 140 km (via de floatingmarket 25km extra) over de Highway 323 kwamen we om 14.00 eindelijk aan in ons Hotel Paragon Inn, gelegen nabij het vliegveld. Ingecheckt, een mooie ruime kamer en badkamer, met zowaar een hoog opgehangen douchekop, 1 waar Jan rechtop onder kon staan, heel uniek voor Asia :-)

Vanmiddag even gewandeld en een marktje in de buurt bezocht. Morgen een afkickdag alhier en opmaken voor onze terugreis!