Bangkok dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan & Corine - WaarBenJij.nu Bangkok dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan & Corine - WaarBenJij.nu

Bangkok dag 3

Door: Jancor

Blijf op de hoogte en volg Jan & Corine

24 November 2016 | Thailand, Bangkok

Jan had een goeie nacht, ik heb slecht geslapen, om 4u klaarwakker, last van een aaneenschakeling van opvliegers, maar jah dat wil wel met 34gr zonder airco aan. Jan zei dat ik nog wennen moest, nou ik hoop t, ben heel benieuwd.
Lekker ontbeten vanmorgen, Jan kan zijn hart ophalen hij eet hier 3x dgs warme Aziatische spijzen, en meer.... :-)
Tegen de middag per voet vertrokken ri the golden Mount/ Phuhao Thong Wat Saket. Onderweg aangehouden door een Thaise vrouw die ons adviseerde dat niet overdag te doen maar s'avonds. Op aanraden van haar hebben we een goedkope tuk tuk genomen naar de Klong Bangkok Yai daar op de boot gestapt die ons bracht naar het grand palace van de koning. Tjee wat een ervaring, loeihard over t water, en wat een armoede zie je dan aan de oevers vd Klong. De tekenen van rouw duidelijk zichtbaar iedereen bij t paleis in t zwart gekleed en veel bewaking. We hebben de tempel vd Emerald Boeddha niet gezien omdat t daar loeiheet was en we ook geen passende kleding droegen, de mannen moesten in lange broek, schouders en knieën bedekt.
Wel indrukwekkend om te zien, paspoortcheck, de formaliteiten en hordes mensen die hier rouwden om de overleden Koning Bhumibol. Bijzonder om dit als toerist bij te wonen, zelfs wij kregen cold ice water for free :-) heerlijk met die warmte. Het is hier warm zelfs als 't bewolkt is.
Daarna buiten t complex tentje gezocht voor een hapje Thais eten
Ondertussen eind vd middag via de tuk tuk retour nr het hotel, duik int zwembad en nu zitten we heerlijk ad latte koffie mmm.

Lezende in onze reisgids lazen we dat de Golden Mount, de kunstmatig aangelegde hoogste berg in Bangkok van maar liefst 318 trappen s'avonds maar tot half 6 open was. Dus bleven we in de buurt en gingen we nog een keer door de grootste winkelstraat Khaosan Road the place to be, nearbye ons hotel Rambuttri.
Het toerisme viert hier hoogtij, gister al een souveniertje gekocht en nog vele markjes te gaan de komende vakantie. Het eten op de hoek van de straten vonden we interessanter, net toen de wok vol zat met de door Jan gekozen heerlijke ingrediënten :-) kwam het met bakken uit de lucht vallen, ineens overvolle pannetjes met verse groente en geblust met vers regenwater haha. We schuilden en raakten zo aan de praat met een student George uit LA die een lowbudget rondreis maakte, hij kwam net uit Chiang Mai leuk... konden we mooi ervaringen uitwisselen en natuurlijk weer ff onze Engelse taal ophalen hihi. Nat thuisgekomen even een afzakkertje bij de hotel bar Jan ad Chiang een Thaise biertje en ik een mega glas fresco pineapplejus...mmm heerlijk. Straks douchen en te bed, morgen weer een reisdag met de nachttrein richting het noorden!

• 24 November 2016 - 12:57

Benno En Magret:

Hallo vakantiegangsters,
    Goed bezig daar in het warme Bangkok. Leuke verhalen en mooie belevenissen.
    Geniet er lekker van en hou ons op de hoogte. Wish we were there!!

• 24 November 2016 - 13:26

Truus:

Hallo lieve mensen, leuk om jullie verslagen te lezen en zo op de hoogt blijven.
    We hopen dat je inderdaad nog een beetje aan de warmte gaat wennen Corine. Voor Jan is dat natuurlijk gesneden koek.haha. Wat een andere wereld als je dat zo leest. Snuif het op...en blijf vooral genieten, lieve groet, truger

• 24 November 2016 - 13:57

Paula En Klaas:

Hallo Corine en Jan, Leuk zo'n uitgebreid reisverslag. Ook voor later!