Bangkok 1e volle Dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan & Corine - WaarBenJij.nu Bangkok 1e volle Dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan & Corine - WaarBenJij.nu

Bangkok 1e volle Dag

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Jan & Corine

22 November 2016 | Thailand, Bangkok

We lagen gister om 23u in bed en hebben na een doodvermoeide dag heerlijk geslapen. Jan werd wakker om 7.30. Ik werd om 5u wakker van een stelletje jankende katten, ben toch lekker weer in gedommeld tot 8u. Lekker gedoucht en genoten van een luxe Engels ontbijt, Duitse broodjes, Thaise soep noodles en rijst met groente, Amerikaans ontbijt, vers fruit, alleen de Hollandse kaas ontbrak, deze heb ik echt gemist :-) maar t was lekker en veel teveel, wat een keuze! Tis vandaag volop zon en geen bewolking, dus beter weer dan gister.
We hebben de hele dag gewandeld met een plattegrondje vd Toerische info, wat een doolhof hier in de grote stad en alle straatjes en bruggetjes staan natuurlijk niet op de map. We hebben al vele tempels, boeddha's de grootste zie foto en t paleis vd overleden Koning gezien. Veel mensen dragen een zwart strikje op de arm als teken v rouw.
Onderweg veel gezien, als je loopt in die steegjes zie je ook veel van de bevolking, smerig en ook mooi om te zien hoe en waarvan de mensen hier zoal moeten leven.
Gegeten aan de straat, vers gebakken in de wok, echt heerlijk wat een smullerij, met heerlijke sambal erbij, hé Jan? Pff wat hot, niets v mij....
We hebben uiteraard veel flessen water gekocht en gedronken, ik transpireer veel want tis loeiheet, ik begin er heel langzaam iets aan te wennen :-) we hebbn eind vd middag de weg terug een tuktuk een mini brommerwagentje genomen zie foto wat een uitkomst, Jan paste er net in! Morgen hebben we dezelfde besteld om 10u dan laten we ons rondrijden naar mooie plekken en natuurlijk naar China Town.
Terug in t hotel lekker een duik int zwembad douchen en om half 9 wederom uit eten, leuk met live muziek alles verlicht en sfeervol. We kregen nog een showtjes v streetdansende boys, tjee wat knap, konden zo meedoen met LTYCD!
En toen een topper als overheerlijk toetje vd avond, echte verwenneritus, een voetmassage van een half uur voor maar liefst 7.50 € niet alleen de voeten, ook de kuiten en bovenbenen kregen een beurt, nou sorry maar dat was hard werken, daar kan ik t niet voor doen!
Ondertussen ist al half 12 geworden dus bedtijd, nog ff dit verslagje en onder de lakens, tjonge wat hot ist hier metname omdat de airco uitstaat, Jan is sleeping already bey Bey

• 22 November 2016 - 19:00

Milou Schaap:

Lieve jan en Corinne,

Leuk om te lezen hoe jullie eerste dagen zijn gegaan. Bijzondere en bizarre wereld in bankok. Fijn dat jullie aan he wennen zijn en dat jullie al veel gezien hebben! Mooie foto's!

Slaap lekker en geniet er nog van!!

Liefs Milou

• 23 November 2016 - 13:27

Wanouk:

Dat klinkt goed! Proef het eten hier zelfs ;)
    Heel veel plezier en geniet van deze bijzondere reis.

Liefs,
    Wanouk :)