Khao Lak dag 6 - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Jan & Corine - WaarBenJij.nu Khao Lak dag 6 - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Jan & Corine - WaarBenJij.nu

Khao Lak dag 6

Door: Jancor

Blijf op de hoogte en volg Jan & Corine

10 December 2016 | Thailand, Ban Khao Lak

Vandaag gingen we met de pick-up taxi naar de turtelfarm, we hebben overwogen om een brommertje te huren, maar toch maar niet gedaan, achteraf maar goed, want het was veel te ver weg. De taxichauffeur, Mr Oat een leuke jonge knul, bood ons aan om een tour rond Khao Lak te maken voor 1200bath, aangevuld met een bamboe rafting en een bezoek aan de waterval Mulphy.
Geweldig, het zonnetje scheen, mooie afsluitingsdag!

We begonnen met de rafting op een eenvoudig gemaakt vlot van bamboestokken, begeleidt door een stuurman met bamboestok. Mooie natuur en rivier met stroomversnelling en rotspartijen. Het was er rustig lekker geen andere toeristen, we waren alleen op 't riviertje :-). De gids liet ons van alles zien: slangen in de boom, een toekan, mooie vogels aan de kant vh water en ook prachtige grote vlinders. Op een ondiep stuk hebben we nog even gezwommen en foto's gemaakt. Hij noemde ons steeds papa & mama, dat klonk erg grappig uit zijn mond. We mochten natuurlijk niet tegelijk op en afstappen, eerst papa hihi. Ook werd er onderweg nog een foto's gemaakt vanaf de kant en die hebben we na iets afdingen toch maar gekocht, ze doen echt hun best om het je naar de zin te maken.
We moesten tanken en de driver kwam terug met 2 flesjes water, 2 blikjes fris en vochtige doekjes, heel lief. Deze hebben we bewaard, want we hadden zin aan koffie, heerlijk!Okay, no problem! Hij wachte in de auto, we gaven hem nog een browny en dat nam hij dankbaar aan :-)

Op naar de Turtlefarm on the Andaman Coast, deze was gelegen op the Royal Thai Navy, militaire basis met een formele entree, misschien waren wij (als toeristen op een brommertje) hier alleen niet eens binnengekomen :-) De chauffeur moest eerst zijn auto parkeren en een kaart ophalen, voordat we door de slagboom mochten. Even verderop volgde de ticketverkoop 200bath, daar kan je niets van zeggen. Alleen als donatie was de opvang van deze schildpadden ons het geld al waard, prachtig hoe die dieren hier opgevangen en verzorgd worden, omdat ze het in zee niet zouden overleven. We zagen 2 soorten, de zeldzame Green Turtle en de Hawksbill Turtle. Helaas sprak het personeel hier geen woord Engels, met handen & voeten begrepen we wat er met de schildpadden aan de hand was. Sommigen waren lam, misvormd of beschadigd anderen waren ziek. En er was ook sprake van een pikorde probleem, want ze beten elkaar. De verzorgers vonden het leuk, dat wij zoveel interesse toonden, want op een gegeven moment werden we erbij geroepen met de vraag of we wilden helpen. De wondjes van de gebeten turtles moesten verzorgd worden met medicinale paarskleurige tinctuur. Ik kreeg er handschoenen bij aan, door al het geflipper zat ik zelf ook onder de inkt :-) dat was blijkbaar erg lachwekkend. Leuke ervaring en mazzel dat we even alleen waren, want er kwamen net 2 bussen met Japannners aan rijden. Het uitgestorven turtle strand was ook prachtig om te bezichtigen!

Tijd voor een hapje eten, Mr Oat onze driver bracht ons naar een klein lokal tentje aan de grote weg, een moslim en erg vriendelijk, het eten hier was erg spicy, zelfs voor Jan. We kregen vna hem nog een schaaltje verse ananas na en dat alles voor heel weinig geld, we betaalden ook vd driver en het eten koste ons omgerekend slechts € 3,75, nou jah, hoe kan dat uit?

Als laatste gingen we naar de waterval van Mulpee, prachtige klim omhoog over een glad en slecht toegankelijk pad, zelfs naar de 4 Floor. Waarvan je een heel mooi overzicht had over de waterloop tot in de rivier, waar het water zich een weg zocht naar lager gelegen gebied. Na een tijdje de afdaling ingezet, uiteindelijk beneden aangekomen zijn we nog even met de voetjes in t koele water gaan zitten om uit te rusten en af te koelen. Nou dat afkoelen is voor Corine wel gelukt hahaha bij het gaan zitten op een kei gleed ze uit en viel ze voorover languit in het water. Kort daarna kwam er iemand vd securety ons om de tickets vragen, met de mededeling dat ze gingen sluiten. De taxidriver weer opgezocht, hij had gezwommen op de 2 Floor zagen we van boven. Tijd om naar huis te gaan en de laatste dag in Khao Lak te beëindigen met het schrijven van ons dagelijks verslag. Tas alvast ingepakt voor het vertrek van morgen, heel benieuwd wat dat ons brengen zal!

• 10 December 2016 - 19:36

B&M:

Gave verhalen weer... geniet nog een weekje

• 11 December 2016 - 10:29

Milou:

Mooie dag zeg!! Haha! Corinne is lekker afgekoeld dus! Ik zien het al voor me! Genie er nog van!!

Liefs Milou

• 11 December 2016 - 11:55

Eugenie :

Weer een leuk verslag. Met veel plezier weer gelezen. Geniet ze nog.