Chiang Mai dag 4 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jan & Corine - WaarBenJij.nu Chiang Mai dag 4 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jan & Corine - WaarBenJij.nu

Chiang Mai dag 4

Door: Jancor

Blijf op de hoogte en volg Jan & Corine

29 November 2016 | Thailand, Chiang Mai

Goed geslapen en vroeg opgestaan om 9u op weg met onze tourguide met een door de manager Pat van ons resort samen gemaakte planning van deze tourdag.
We starten met de olifantenrit op een andere locatie dan het Measa Elephant Camp, blijkbaar heeeft de taxidriver zo zijn connecties :-) De mahouts waren wat nors en opdringerig terwijl wij de enige reizigers waren, vanwaar die drukte. Okay opstappen en go go go. Wat een ervaring, hobbelend in een zitmandje op de rug van een heuse reuze olifanten rug, eerst wat onwennig, zij, Lady was haar naam, al een 50-er, ging steeds over dwars op t pad staan, ze moest plassen en dan weer poepen, dan hingen we helemaal achterover :-(. Geweldig dat geklapper met die enorm grote oren en wat een grote poten heeft zo'n beest, opvallend was dat ze steeds in dezelfde voetsporen stapte als de vorige rit, we gingen langs een steile afgrond naar een waterval, daar maakte de mahout heel behendig afglijdend over zijn kop omlaag, een paar prachtige fotos van ons, leukleukleuk!
Na dit uur, op naar het echte olifantenkamp, dat was ook super, we werden omhelst gekust en besproeid door deze goed verzorgde blije olifanten. Jan onze vakantie fotograaf kreeg me toch een zwieper, oef dat ging maar net goed.....jaah ik had 'm wel in de gaten hoor! Hij was ah eten, dus hij kreeg ook nog een waarschuwing vd verzorger... Jan protesteert hevig op deze zinsnede hihi. Mooi camp en de elephantsshow was echt erg mooi, onvoorstelbaar en lachwekkend wat zij allemaal kunnen. Wist niet dat zij zo intelligent waren, ze konden zelfs voetballen, uitdagen, grapjes maken en zelfs schilderen op een ware ezel!
Hapje gegeten ne naar de Botanic Garden, Queen Sirikit, mooie canopy walk, een aangelegde route boven en tussen de boomtoppen door en natuurlijk als topper vele mooie orchideeën, de lievelingsbloem van Jan.
Toen op weg naar de bergvolkeren: the longneks, daar aangekomen onderhandeld over de 'entreeprijs', dat voelde voor ons niet goed. Commercieel toeristische attractie om 5 vrouwen met ringen rondom de nek te bezichtigingen, wat een poppenkast, het was niet meer zoals zij daar ooit hebben geleefd.
Op naar the Lion Kingdom, daar waren we net langsgereden, wat een spectakel. We hebben respect voor de temmers, die met alleen maar een kort stokje in de hand, deze pracht beesten in bedwang hielden. Daar gingen toeristen voor de hoofdprijs de tijgerkooi in om ze te aaien voorop de foto, dan moet je wel lef hebben. Mooi te zien hoe zij met elkaar stoeien en uitdagend gedrag vertonen.
Onderweg op advies van onze driver gegeten in Chiangmai op een lokal market, mmmm Taifood en bananen crêpes na. Corine dacht ik heb wat nieuws ontdekt, maar bij terugkomst aan het tafeltje van Jan, had hij net ene bakje vd taxidriver gekregen om te proeven. Deze waren alleen gevuld met omelet ook lekker :-)

Laatste bestemming Night Safari, bijzonder mooi aangelegd en groot park, overdag waarschijnlijk ook schitterend. Een tijgershow gezien, echt gaaf, spectaculair wat een sprongkracht
hebben deze beesten. Vele dieren sliepen natuurlijk in hun nachthok. Als afsluiter gingen we naar een predator show, mooi opgezette show, we zagen allemaal roofdieren zwemmend, jagend op hun prooi en er kwamen zelfs otters boven onze hoofden langs een lijn lopen, dat had ik nog nooit zo gezien.

Om 21u hebben we de driver wakker gemaakt, (hij lag te ronken in de taxi hihi) huiswaarts weer een ritje de bergen in is 45 min vanuit Chiangmai city. Moe maar voldaan, alweer een prachtige dag, morgen rustdag.

• 30 November 2016 - 10:07

Eugenie:

Wat een leuke foto,s

• 30 November 2016 - 10:46

Jelly:

Wat een mooie en leuke foto's! Jullie genieten met volle teugen, mooi om te zien! En wat een ervaringen doen jullie op, geniet nog lekker verder