Khao Lak dag 4 - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Jan & Corine - WaarBenJij.nu Khao Lak dag 4 - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Jan & Corine - WaarBenJij.nu

Khao Lak dag 4

Door: Jancor

Blijf op de hoogte en volg Jan & Corine

08 December 2016 | Thailand, Ban Khao Lak

Vol verwachting klopt ons hart niet omdat t sinterklaas is, maar omdat we een dag gaan duiken op de Similan eilanden. Tegen 7 stonden we klaar om ons avontuur tegemoet te gaan, we werden opgepikt bij ons resort en naar de haven gebracht, waar we met verbazing zaten te kijken naar de hoeveelheid mensen die er blijkbaar allemaal vroeg voor zijn opgestaan.
De teleurstelling was groot toen we zagen, dat we aan boord gingen op een mega grote toeristische boot genaamd: de IQ diving, met enorm veel mensen. We hadden nl. geboekt voor een kleine club en dus ook een kleine speciaal voor duikers bestemde boot verwacht. Tot onze verbazing hoorden we dat het een tocht van 4u was, 1 uur extra omdat er een motor kapot was :-( van de duikshop Go2Similan, waar we geboekt hadden zou het anderhalf á 2u varen zijn richting de Similan eilanden, wat bekend staat als het mooiste duikgebied van Thailand! Blijkbaar gingen vandaag alle Duitse en andere Europeanen mee, jong en oud. Het eten aan boord was geweldig en goed verzorgd door vriendelijke Thaise dames, het is een geweldig uitje voor de beginnende snorkelaars en onervaren duiker. Gezien ik een verwende ervaren duiker ben, omdat ik al heel veel mooie duikplekken ben geweest, was dit voor mij teleurstellend. Bij de duikclub waar we hebben geboekt IQdivers, had ik een goed gesprek over mijn wensen en gezegd dat ik beslist niet wou duiken met een grote groep! Nee, dit zou voor mij geschikt zijn, duiken in kleine groepjes van 4 met dezelfde ervaring en een snelle boot, omdat de eilanden nogal ver uit de kust liggen. Niet dus...mss moeten we er nog maar even langs om te reclameren!

Uiteindelijk aangekomen bij de Similan eiland: 4 & 6 moesten de duikers onder ons zich gereed maken voor de éérste duik, wat een poppenkast, onmiddellijk sprongen de meeste mensen op om gehoor te geven aan de commando's, wat een lachwekkend schouwspel, iedereen stond elkaar in de weg, ongestructureerd en in mijn ogen onprofessioneel, maar ok ik ben weer een ervaring rijker. Helaas gingen we door de onervarenheid van de mededuikers met een halve fles vol (100 Bar ) alweer terug naar boven, jammer vh geld en ik heb in beide duiken ook niets bijzonders gezien!

Snorkelen was een ander verhaal, echt wel even wennen vd eerste keer, bah wat vies dat zoute water en dan die flippers wat zwaar in het water en onhandig. Ik moest eerst de slag te pakken krijgen, maar na een pauze ging het beter, compleet met backroll, wat een overwinnning hihi. Prachtig dat leven onder water, veel mooie kleurrijke kleine, maar ook grote vissen gezien, zelfs de octopus, dat schijnt bijzonder te zijn vlgs mijn gids. Helaas heb ik geen turtel gezien, anderen wel een kleintje :-). Na de lunch weer, nu in de Anita Reef, een andere baai, ik was zelf een stuk rustiger, dus al drijvend zag ik veel meer dan de 1e keer haha! Helaas moest ik mijn snorkelsessie afbreken door enorme kramp in mijn voet, was wel lachen, ik gooide een vd flippers bijna tegen het hoofd vd Thaise boy op de dinghy, de savety boat.

Nadat alle duikers binnen waren, vertrokken we al bijna in het donker aan de 4 uur lange vaart terugtocht richting Khao lak. Moe en onvoldaan althans voor Jan, en nagenietend van de mooie zonsondergang en deze prachtige zonnige dag, mazzel want het was de eerste heldere zonnige dag sinds aankomst alhier!
Om half 9 voeren we de haven binnen, kregen eindelijk onze schoenen weer aan, daar werden we door een Thaise dame, piepklein onderdeurtje, ze kon net over het stuur heenkijken, gedistribueerd in onze taxibusje, Leo Leo wat iets als opschieten betekende, daar was Jan niet zo van gediend, nou dat heeft ze geweten!
Eindelijk thuis, doodmoe vh gehang, tjonge 8 uur varen, een werkdag, nou dit was een dagje duiken om nooit te vergeten!


  • 09 December 2016 - 09:28

    Eugenie:

    En zo werd het toch nog een leuk uitje.HAHAHA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan & Corine

Verslaglegging van onze Rondreis Thailand/Cambodja

Actief sinds 05 Okt. 2016
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 9714

Voorgaande reizen:

20 November 2016 - 18 December 2016

Rondreis Thailand / Cambodja

Landen bezocht: