Reisdag Siem Reap Cambodia - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jan & Corine - WaarBenJij.nu Reisdag Siem Reap Cambodia - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jan & Corine - WaarBenJij.nu

Reisdag Siem Reap Cambodia

Door: Jancor

Blijf op de hoogte en volg Jan & Corine

01 December 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vroeg naar bed, alhoewel ik slecht in slaap kon komen vanwege het enorme harde gekwaak vd kikkers en t geritsel van beesten op ons dak, toch heeft de slaap me overvallen. Door de wekker gewekt en om 7.45 met de local taxi nh vliegveld. Mooie rit het dal van Chiangmai weer in, ruim op tijd om in te checken.
Om 10.25 de eerste vlucht nr Bangkok en om 14u de 2e vlucht naar Cambodia. Chiangmai heeft een heel klein vliegveldje in vergelijk met Bankgkok. We gingen ontbijten met een broodje vd Subway en raakten aan de praat met een jong stel uit Germany. Zij waren op rondreis van 9 wkn ter ere van hun Honeymoon, de jongen wilde zondag de halve marathon hier in Angkor Wat gaan lopen, en dan door naar Bali, jee wat een ervaring!

De beide vluchten gingen prima en duurden elk ruim 1 uur, omdat we veel papierwerk in moesten vullen om Cambodia in te kunnnen waren we pas 16u buiten. Een hele lange reisdag.
Buiten wachte de tuktukdriver ons vlgs afspraak op, hij had een briefje met ' welkom Jan' Yes... dat is een warm onthaal in de wirwar van reizende mensen. De jonge knul bracht ons op zijn brommer met een soort koetsje erachter naar ons hotel. Avontuurlijke rit, wegen zoals in de Aziatische film, rode brede zandwegen vol met gaten, magere bottige koeien aan de kant vd weg en meer brommertjes dan auto's, we dachten dat we op 't platteland v Chiangmai terug in de tijd gingen tov de big city, maar hier is echt armoe zichtbaar bij de locals zoals zij wonen onder afdakjes van golfplaten en in krotwoninkjes.

Ons hotel Blossoming Romdual Lodge was 20 min rijden. Het lag aan een drukke straat met veel lokaal verkeer talloze brommertjes rijdend op onvoorstelbare slechte straten.
Inchecken ging goed, we moesten de schoenen uit bij entree, kregen een welkomstglaasje en vochtige doek met frisse mentholgeur. Lief en vriendelijk personeelleuk, alles is hier ondanks t in onze ogen achterstallig onderhoud, toch schoon.
We hebben gelijk een dagtocht geboekt voor morgen naar Angkor Wat, met dezelfde tuktuk boy van ons hotel. De kamer heeft een bed, is kaal beetje armoedig, maar met eigen douche, een toilet (zonder papier: blijkbaar gebruiken ze dat niet) stukjes bananenblad hebben we niet geprobeerd, lang leve de tissues zakdoekjes from Holland :-).

Eerst maar es geld halen bij the ATM, altijd afwachten hoe dat gaat, ze hebben hier de Riel en de Ameriacan dollar. Ingewikkeld dat omrekenen, we waten net een beetje aan de Bath van Thailand gewend. Hapje gegeten in een eettentje, daar troffen we een dronken Belg, die dacht dat we uit Australia kwamen, Grappig, je komt hier van alles tegen ;-) We hebben een hele aparte vrucht geprobeerd in een kraampje, geproefd erg lekker, het blijkt grapefruit te zijn, zoet v smaak heel anders dan hoe wij ze kennen. Toen werden we verrast door een zeer toeristische winkelstraat, prachtig verlichte market en natuurlijk de pubstreet, met The Red Piano bar daar hebben we heerlijk gepimpeld en een verslag van deze dag geschreven.
Wat zullen we slapen vannacht, gelukkig slapen we aan de achterzijde vh hotel ;-)

• 01 December 2016 - 16:09

Eugenie:

Mooi dat jullie na een relaxed laatste dagje Thailand aangekomen zijn in Cambodja. Hier maar net weer zo gaan genieten van jullie vakantie. Gr Eugenie

• 03 December 2016 - 10:49

Wanouk & Timo:

Wat een mooie verhalen. We zijn er bijna zelf bij. ;)
    Krijg je weer zin van om te reizen.

Liefs, Wander & Anouk en een dikke kus van Timo