Reisdag Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jan & Corine - WaarBenJij.nu Reisdag Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jan & Corine - WaarBenJij.nu

Reisdag Chiang Mai

Door: Jancor

Blijf op de hoogte en volg Jan & Corine

25 November 2016 | Thailand, Chiang Mai

Vanmorgen uitgecheckt om 11u en lekker rustig aan gedaan. De rugzakken opgeslagen bij 't hotel, de resterende tijd aan het zwembad doorgebracht, hapje eten, kopje Latte en klaar om op doorreis te gaan. Om half 4 begon 't te regenen, we namen de metertaxi naar het treinstation Hua Langpong. Met de Tuktuk driewieler leek ons niet zo confortabel met dit weer. De taxichauffeur vh hotel sprak ons aan voor 200 bath, (5á7.40€ ), zou hij ons brengen. De koers weten we niet precies het was 2.50 vlgs de reisgids, maar de bank rekent 100 bath = 3.60€.

Het was een prachtig oud trainstation in BK daar hebben wij met vele andere toeristen en lokalo's paar uur moeten wachten voor vertrek. Op weg naar t noorden, weg vd grote stad, de bergen in, de rijstvelden, t platteland op. Onze tweede bestemming, weer een nieuwe uitdaging vd hoofdstad BK naar het noorden: Chiang Mai. We hadden de nachttrein geboekt van 18.10 een soort slaaphotel op rails, leuke ervaring, ik had weleens eerder per nachttrein gereisd, maar dit was er een van maar liefst 800 km, een trein rit van 13 uur, aankomst op 7.10 sochtends. We hadden ons verheugd op een authentiek reistoestel, maar dat was het allerminst, een geheel nieuwe trein net 10 dagen in gebruik met alle luxe zoals we in het westen gewend zijn. Leuke mensen ontmoet onderweg, Imma een lerares. Zij woont in BK en had pas een houten vakhuis gekocht in Chiang Mai, ze ging vandaag met haar neef die hier woont en een architect ah werk in het huis, vanavond weer retour met de Nighttrain. Ze heeft ons leuke tips gegeven over wat we MOETEN gaan zien alhier. De treinreis was echt lachen, we hadden beide een lower bed geboekt, die zou breder zijn dan een upperbed. Grappig om te zien hoe behendig de stewardes om 20u die bedjes uitklapte en opmaakte. Jan snapte niets van die gordijntjes, hij zei, sadawee kap 'waar bem je'? Hij dacht dat het een cabaret voorstelling was, deed net t gordijntje open terwijl ik mijn bh uitdeeD :-) Jammer maar helaas het eten halen in de restauratie was geen succes, een ellenlange file. Jan moest t uitzingen tot 7u sochtends, gelukkig hadden we nog een koekje en overheerlijke drop gekregen van Mijn dochter bij vertrek, heerlijk kapkoenka Meike!