Khao Lak dag 2 - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Jan & Corine - WaarBenJij.nu Khao Lak dag 2 - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Jan & Corine - WaarBenJij.nu

Khao Lak dag 2

Door: Jancor

Blijf op de hoogte en volg Jan & Corine

06 December 2016 | Thailand, Ban Khao Lak

Vanmorgen stond er een dagtrip op ons programma, de Rotsen van Phang Gna, de bus kwam ons ophalen bij ons resort tegen half 9. Veelal Duitsers, 1 Thaise, zij was duikinstructor op een Live a board en haar Deense vriend ook een duiker. Erg leuk stel zij lieten ons prachtige duikfoto's zien, ook van turtels, dus ik ben al helemaal in de stemming voor donderdag!
Mooi klein groepje van 9, verschillende leeftijden, 8 stellen en 1 meisje reisde alleen. De jonge gids was overvriendelijk en had zelf de grootste lol. Een rit van een uur met onderweg een stop bij een akker waar papaya, ananas en rubberbomen verbouwd werden. De Gids vertelde dat de ananas 3 maand nodig had om te rijpen. Verder zagen we veel kaalslag ontbossing vd jungle, daarvoor stonden er nu palmbomen, doodzonde!

We kwamen aan in de haven, gingen aan board van een longtailboot net zo één als in Bangkok, flinke snelheid, een tocht van een half uur, net genoeg om lekker nat te worden vd zijwind :-) We kwamen op een platform, heel toeristisch, das niet zo ons ding, maar oké je moet er wat voor over hebben om de rots locatie van James Bond film: Golden Gun te mogen zien. We gingen hier aan boord van een kleine kano, 2 aan 2, we gingen onder en rond de rotsen, langs de mangrove bossen en de
slijkspringers, amfibie die zowel in t water als op t land leeft, door de evolutie ontstaan, heel bijzonder om te zien.
Jan had gehoopt dat hij zelf mocht peddelen, maar helaas. Toch hadden we een leuke roeigids, die op ons verzoek een beetje uit de groep ging varen, om zo alles rustig te kunnen bekijken.
Hij heeft nog een paar prachtige fotos van ons gemaakt, leuk dat zij dit doen. We voeren met hem langs een fruitbootje en kochten een zakje ananas, mmm heerlijk fris, maar met het betalen, pakte de vrouw een colaatje en gaf het aan Jan om het door te geven aan onze roeier. Okay en zo kreeg ik geen wisselgeld retour, dus wij moesten betalen, noujah weet dan maar eens nee te zeggen, duur blikje cola, aan land koop je er 2 voor die prijs!
Slimme rakkers, die weten de toeristen wel te bewerken, maar eerlijk is eerlijk, hij had het wel verdiend!

Terug gekomen opnieuw de longtailboot in, halverwege gestopt voor een heerlijke middaglunch en een bezichtiging van een moslimtempel te midden van een armoedig opgezet drijvend krottendorpje, veelal markets vd vele toeristen, maar ook een heus schooltje, waar de kids op 'n matje in de klas lagen te slapen.
Na deze stop opnieuw de longtailboot in op weg naar ons busje, die ons bracht naar een gave tempel ook wel de Monkey Tempel genoemd, prachtige tempel in een grot, flinke klim omhoog, dat ging nog, maar terug glad brrr daar krijg je t wel warm van, heavy stuf! Toen huiswaarts, een uurtje terug rijden, zo kwamen we half 5 aan in Khao Lak.
Lekker nagenieten van een leuke maar overvolle dag.
Aansluitend ff een bakkie ice coffee gedronken aan t strand :-) prachtig die zon'sondergang....ja t was een warme dag en de zon was toch nog even doorgekomen, lekker!

• 08 December 2016 - 22:03

Eugenie:

Leuke foto van jullie. Verslag weer met veel plezier gelezen.
    Eugenie