Khao Lak dag 1 - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Jan & Corine - WaarBenJij.nu Khao Lak dag 1 - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Jan & Corine - WaarBenJij.nu

Khao Lak dag 1

Door: Jancor

Blijf op de hoogte en volg Jan & Corine

05 December 2016 | Thailand, Ban Khao Lak

Badnight, slecht hard bed, een dunne matras, beiden last van onze jeugdige rug. Maar het was droog en warm, dus buiten in ons zitje vd hut, lekker ontbeten: chinees tomatensoepje, stokbroodje, thee, koppie koffie na best lekker! Dit was de 1e plek waar het ontbijt niet inbegrepen was, ik moet zeggen dat heeft ook wel wat!

Na het ontbijt samen op pad, we hadden een rustig dagje gepland, eerst maar richting het strand, het was warm en bewolkt, de lucht was scherp, heel vreemd want er was geen zon.
Dat is het tropische klimaat blijkbaar.

Morgen gaan we een daytrip maken naar Phang Nga bekend van de opnames van James Bond en voor do hebben we een duiktocht en snorkeltocht op de Similan eilanden geboekt, spannend!

We zijn de stad (erg toeristisch hier) verder uitgewandeld. Hebben het Tsunami Museum bezocht, boeiend, bijzonder om de beelden nu van zo dichtbij mee te maken. We zagen de politieboot staan op de plek,waar die tijdens de vloedgolf ramp 1.8 km landinwaarts destijds terecht is gekomen.
Lekker gegeten aan de hoofdstaat bij een echt Thaifood tentje op advies van een Turk die hier 2 mnd werkt in de duiksport en al 7000 dives op zijn naam heeft' wederom erg lekker.
Daarna naar de local market, flink afgedongen funky dus de souvenirs zijn binnen. Lekker bananen and erg pancakes gegeten gekocht bij een vrolijke Thaise tante hihi en geëindigd met een heerlijke frisse fruitshake, in Holland smoothie genoemd, maar hier met ice.....echt lekker voor weinig! Ook hier zie je dat je geld op de markt meer waard is.

Thuisgekomen hoorden we dat er een andere matras (toplaag) besteld was en dat we die woensdag zouden krijgen, ik ben benieuwd. Ook de douche zou gemaakt zijn, niet dus Jan stond zonder hemd en ingezeept, zonder water :-) Heb de bazin erbij gehaald nou ze kwam met de Thaise klusjesman, alle leidingen eraf, allemaal zeiknat, lachen ik ben verder gaan schrijven, nou t zou opgelost zijn dus ik ga t zo ff proberen hihi.

Beybey tot morgen en jullie allemaal een fijne gezellige Sinterklaas avond :-)

• 05 December 2016 - 18:01

Ida Van Vilsteren:

Wat een belevenissen allemaal en wat hebben jullie al veel gezien en gedaan.Nou spannend morgen Corine met je snorkelen.Misschien vind je het zo leuk dat meteen erna wilt duiken.Ik wens jullie ook een gezellige Sinterklaasavond en geniet er maar lekker van.We hebben het gisteren al gevierd met de kinderen en kleinkinderen.Het vriest hier en jullie lekker naar het strand.Heb het goed.Lieve groetjes en knuf van Gerrit en Ida.XX