Chiang Mai dag 1 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jan & Corine - WaarBenJij.nu Chiang Mai dag 1 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jan & Corine - WaarBenJij.nu

Chiang Mai dag 1

Door: Jancor

Blijf op de hoogte en volg Jan & Corine

26 November 2016 | Thailand, Chiang Mai

Om 7.10 kwamen we aan, het was een avontuurlijke nachttrip. Jan heeft redelijk goed geslapen, welleswaar opgevouwen, in veel tekort bedje. Ik denk dat ze 1.80 waren, ik paste er net tussen heb redelijk geslapen. Toch fijn dat ze hier rekening houden met de Europeanen, want ik voel me hier net een reus, ben een kop groter dan de kleine Thaise bevolking. De meesten kijken hier lachend omhoog en zeggen tegen Jan; lang long tall hihi.
Om 6u moesten we eruit, de bedden werden ingeklapt en afgehaald, zodat we konden zitten, bij de eerste haltes gingn de 1e passagiers er alweer uit.
Chiang Mai heeft een erg mooi perron met prachtige beelden van olifanten. Jan vroeg bij de toeristische info om een kaartje vd omgeving, het staat hier bekend om the Mae Rim Loop, een afwisselende trip van 110 km, langs route 1096. Noordelijk gelegen ligt Mae Sa ambachtelijke dorpjes en the Elephant Camp Pang Chang. Daar gaan we zeker een kijkje nemen dat is hier in de buurt.

We willen onderhandelen met de taxi's chauffeurs, ze vragen hier de hoofdprijs voor een ritje in de bergen. De gasoline kost hier al 300 bath vlgs hen. Wij hebben geen idee, we werden helaas niet opgehaald door de shuttle van het resort, terwijl we dat wel hadden afgesproken :-( Gebeld en nee ze hadden geen driver beschikbaar, zij noemde de prijs van 600 bath, ok up into the mountains. Het was een lange rit, 49 kom en 33 min vlgs de navigatie, volop haarspeldbochten in een open pick-up dus t leek wel uren.
Aangekomen om half 9 bij onze nieuwe plek: BulunBuri, een verouderd authentiek bananenresort. Lijkt of de tijd hier heeft stil gestaan, eenvoudig en erg sober en nee helaas niet alles werkt, groot verschil met de luxe vh hotel in BK. Douchen buiten in de openlucht, een verstopte badkuip achter onze cottages, zoals ze het noemen, met weer een tekort bed met houtsnijwerk en meubels uit grootmoeders tijd. Een huisje v rietmatten in het oerwoud. Een veralgd zwembad, buiten gebruik, de pomp defect net als meer achterstallig is hier. We hoorden dat het 2jr geleden, in vervallen staat is overgenomen door een nieuwe eigenaar.
De natuur is prachtig, mooi aangelegde tuin met stapstenen bloemen en planten. Het terras is knus, de bediening Thais sprekend. We namen eerst maar es een heerlijk eenvoudig Amerian en Thais breakfast, toastbrood, gebakken ei, knakworsten en voor de Thais rijstsoep. Wij waren de enige gasten naast een bevriend gezin vd manager Pat. Een oudere v origine Duitse man, met Thaise vrouw en dochter. We werden zaterdagavond door hen uitgenodigd om een verjaartaartje te eten op het dakterras, heel gezellige lui.

Na het ontbijt zijn we de rijstvelden ingewandeld en hebben kennisgemaakt met de lokals, erg vriendelijk en we mochten zelf al even proberen rijst te oogsten, grappig. In de zon is t wel bloedheet maar het is hier in de bergen koeler dan in BK.
Smiddags hebben we onze hut gezellg ingericht om het meer eigen te maken. Na de eerste shock (we waren sober in BK gewend) valt het toch mee, back to basic. De toilet spoelt hier iig wel goed weg dat is een pluspunt, tis hier de buidkuip die de tijd neemt....buiten douchen is wel echt heel idyllisch, houtschijven ingelegd in cement ipv tegeltjes op de muur :-).

Smiddags hebben we nog even in de tuin gewandeld en gegeten in ons resort, leuk maar wel wennen, omdat zij en wij elkaars taal niet spreken.

• 27 November 2016 - 12:53

Jacques:

Al heel wat ondernomen hè.Zoals al eerder werd gemeld moet je aan de hitte en vochtigheid wennen oftewel aclimatiseren.Het duurt even dus geduld!Neem de tijd om alles in je op te nemen.Het zijn ook zoveel indrukken die je opdoet.Veel plezier nog .Zie de rest van jullie reisverslag tegemoet.