Reisdag Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Jan & Corine - WaarBenJij.nu Reisdag Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Jan & Corine - WaarBenJij.nu

Reisdag Kanchanaburi

Door: JanCor

Blijf op de hoogte en volg Jan & Corine

11 December 2016 | Thailand, Kanchanaburi

Via Bangkok naar Kanchanaburi, up too the west!
Nou we zijn om half 9 vertrokken en om half 7 veilig aangekomen met vele omwegen en tegenslagen ;-) we weten nu wat reizen op de bonnefooi inhoud!

Met de rechtstreekse domestic flight naar Bangkok ging alles nog prima, daarna hadden we ons voorgenomen vanaf het vliegveld met de trein naar Kanchanaburi te reizen. Foutje, omdat bleek dat er op het vliegveld geen treinstation was. Er was alleen een lokaal spoorlijntje waarmee je de stad in kon. We spraken een Thaise knul, die goed Engels kon en hij adviseerde ons de bus te nemen en daarna de blauwe lijn van de PTS skytrain. Ohjee....
Uiteindelijk hebben we eerst maar eens een kopje koffie gedronken en met elkaar overlegd wat te doen.

Vervolgens met een meter taxi onderhandeld en voor 400 bath heeft hij ons naar Hua Lampung, (hetzelfde treinstation als naar Chiang Mai) gereden. Toen we daar een ticket wilden kopen voor 100 bath, hoorden we dat er in het weekend geen treinen vertrokken naar Kanchanaburi pff. We zouden met de lokale bus kunnen, een tijdje gewacht tussen de lokals, op bus 49, maar al wat er kwam, géén bus 49. Wat nu?
Op naar de treininfo balie, daar verwezen zij ons naar treinstation Thonburi, Westzijde v Bangkok. We namen de tuk tuk, leuk die ervaring kenden we al, maar met bagage was het wel wat krapjes hihi. Hier hoorden we opnieuw dat er geen trein meer vertrok, de laatste trein was om om 14u vertrokken!
Het enige goede nieuws was: dat we ondertussen al wel een mooi eind opweg naar het westen waren :-)

Uiteindelijk dus toch maar weer een taxi aangesproken en flink onderhandeld, een rit van 130 km en ruim 2 uur rijden, voor de prijs van 1400 bath, die eerst 2200 moest kosten....koopje hihi. Voordat we konden instappen moest de motorkap open om de olie te controleren haha, dat was ook wel nodig, het was echt een oud ding. Om 4 uur op weg naar Kanchanaburi. De taxidriver was een oudere en bijzonder vriendelijke man, hij had veel ervaring, te merken aan zijn rijstijl, zelfverzekerd en met rap tempo, van links naar rechts en omgekeerd door het drukke verkeer. Op een gegeven moment sloeg hij ergens in de stad links af en reed over de brug vd River Kwai, stopte en vroeg ons het adres, met het licht vd koplampen, even een telefoontje, en toen bleek dat we bijna voor de deur stonden van onze cottage.

Daar kennisgemaakt met Jim, de eigenaresse van het Jim's Guesthouse, zij is een leuke dappere vriendelijke Thaise vrouw, die het huis bijna alleen runt en zo bleek ook heerlijk kan koken! Leuk ingerichte cottages, mooie tuin met zwembad en een fantastische warme douche met een volle straal, dat hebben we nog niet eerder meegemaakt op deze vakantie hihi.
Nou wij konden wel liggen na deze bijzonder turbulente reisdag.

• 12 December 2016 - 17:34

Wander: