Reisdag Khao Lak - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Jan & Corine - WaarBenJij.nu Reisdag Khao Lak - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Jan & Corine - WaarBenJij.nu

Reisdag Khao Lak

Door: Jancor

Blijf op de hoogte en volg Jan & Corine

04 December 2016 | Thailand, Ban Khao Lak

Ivm een vroege rechtstreekse vlucht naar Phuket zijn we om 6 uur opgestaan zonder ontbijt met de tuk tuk naar het vliegveld.
Onze driver stond natuurlijk stipt op tijd klaar, toen al onze bagage en wij opgestapt zijn, zag hij dat zijn achterband van de brommer zacht was, een fietspomp zou volgens hem de oplossing zijn, helaas! Dat werkte niet, een eindje gereden, langs bij een garage (hutje met rotzooi annex gereedschap) werd er een compressor voor de dag getoverd. Nadat ik de tuk tuk driver had meegedeeld dat we niet onze vlucht wilden missen werden de motoren weer gestart en vaart gemaakt, uiteindelijk mooi op tijd bij het vliegveld aangekomen.
Helaas vandaag hadden we bewolking en motregen ;-(
Het inchecken in Cambodja is geen pretje, veel papierwerk, je moet de papieren goed voor elkaar hebben, meerdere keren het zelfde invullen waarna later blijkt overbodig omdat het meeste niet wordt ingekeken dus voor niets ingevuld.

Aangekomen op het vliegveld van Phuket werden we opgewacht door een vriendelijke Thaise jongen de guide van ons resort The garden. Na anderhalf uur bracht rijden kwamen om half 1 aan in Khaolak, hier hadden we een huisje voor 6 dagen geboekt. We maakten kennis met Ariana, een jachtige Belgische dame, ze was bezig met Thaise kookles, dus even snel ingeschreven. Onze nieuwe stek, een piepkleine bamboehutje met klamboe, basic maar toch ook erg leuk!
Eerst maar eens de was afgegeven, want we zaten er aardig door ;-( Daarna de omgeving verkent en natuurlijk even kijken op t strand. Veelal nieuwe tentjes, nieuw opgeknapt ws vanwege de zeebeving de Tsunami (26-12-2004). Indrukwekkend als je hier nu langs diezelfde kust wandeld.

Diverse touroperators vergeleken met hun aanbod en prijzen voor een daytrip en ook even gekeken naar de duikmogelijkheden. Er is zoveel aanbod dat je niet meer weet waar je voor moet kiezen, we gaan er een nachtje over slapen en maken morgen een keuze.

Moe maar voldaan zijn we lekker op tijd naar bed gegaan, helaas konden we ons niet echt lekker douchen, want de boiler begaf het al na het inzepen ;-(

• 04 December 2016 - 13:47

Eugenie:

Doe het rustig aan jullie hebben tenslotte vakantie HAHAHA
    Eugenie

• 05 December 2016 - 03:13

Milou :

Veel plezier in Khoa lak!!