Siem Reap dag 2 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jan & Corine - WaarBenJij.nu Siem Reap dag 2 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jan & Corine - WaarBenJij.nu

Siem Reap dag 2

Door: Jancor

Blijf op de hoogte en volg Jan & Corine

03 December 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Als afgesproken stond Raki al voor 5-en voor ons klaar, int pikke donker met flinke vaart, hij haalde andere 'tukkers' allemaal in we waren het snelste hihi, reden we t dorp uit. Onvoorstelbaar te zien dat er al zoveel volk op de been is, het was gewoon druk, karretjes in alle soorten en maten, de een nog roestiger dan de ander en zelfs de pannetjes stonden alweer op t vuur. We waren mooi op tijd, we zagen geen hand voor ogen maar we volgden een groep met gids ;-) Settelen en wachten op de sunrise, Jan was er helemaal klaar voor, langLeve de fotocursus! Onvoorstelbaar hoeveel toeristen de sunrise willen vastleggen. Dringen om de mooiste plek, we stonden mooi op een verhoogd muurtje, de kleine Japanse vrouwtjes waren jaloers, dus tall lange Jan heeft hen, noujah hun fototoestelletjes allemaal bediend :-)

Uiteraard was het nu bij deze, de grootste tempel megadruk, we zagen ook nog monkeys in de tuinen, enthousiaste Jan wilde zevastleggen op de gevoelige plaat, nou hij kwam een beetje te
dichtbij en daarom liet ie ff zijn tandjes zien....oei foei!

De route werd om 8u vervolgd, we kwamen hier nog een man tegen een zeer aardige ZuidAfrikaan die voor zijn werk een paar dagen hier moest zijn ( medical engineer) en in het wknd gek was op het maken van natuurfoto's. Hij was gek op dutch people, want hij had veel bewondering voor onze waterbouwkundige deskundigheid. Hij adviseerde ons dat we zeker een keer Zuid Afrika moesten bezoeken, omdat het vlgs hem een waanzinnig land is, dus we hebben zijn adresss haha. Leuk, hij heeft op prof wijze een paar prachtige fotos van ons gemaakt op een natuurlijke loopvlonder over een groot ondiep meer, waanzinnig mooi, ondertussen begon het erg warm te worden, de zon brak nu echt vel door....we zijn vandaag ook echt verkleurd, lijken wel vakgangers!
We hadden vanmorgen vroeg een breakfastpakketje vh hotel meegekregen, geen drinken, dus zin an koffie, we nodigden Raki uit voor een kopje, erg leuk op deze wijze leerden we hem ook beter kennen. Hij was 29jr had vrouw en zoontje van 1jr. Hij was vast in dienst van ons Hotel, dit was zijn dgls werk, hij verdiende 120$ per maand, de gasoline en het eten onderweg kreeg hij vh hotel. We aten weer bij 't zelfde restaurant, fresh springrolls, soort Vietnamese loempiaatjes in rijstbladen, geweldig lekker en voedzaam. We kregen als toegift fresh fruit for free, dat hadden we niet besteld, maar het was wel echt voor ons bedoeld, heerlijke papaya, meloen, ananas en drakenfruit, leuk!

Om half 3 terug in t hotel, weer een avontuur rijker, douchen en de stad in voor de WiFi en t schrijven over deze 2 dgn onder t genot van een pilsje en coffee frappe!
Vanavond onze rugzak weer inpakken en opmaken voor de volgende vlucht! Phuket!

• 04 December 2016 - 00:50

Eugenie:

Goede vlucht.

• 04 December 2016 - 11:51

Paula:

Wat een uitgebreide verslagen. Erg leuk om te lezen. En prachtige foto's. Wat een vreselijk druk programma hebben jullie. Wel geweldig om zoveel te beleven en zoveel leuke mensen te ontmoeten. En dieren niet te vergeten zowel klein

• 05 December 2016 - 03:11

Milou:

WoW! Wat een mooie foto's! En wat een mooie belevenissen! Geniet ervan!!

Liefs Milou