Bangkok dag 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan & Corine - WaarBenJij.nu Bangkok dag 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan & Corine - WaarBenJij.nu

Bangkok dag 2

Door: Jancor

Blijf op de hoogte en volg Jan & Corine

23 November 2016 | Thailand, Bangkok

Goed geslapen optijd op en ontbijten, want we hadden om 10u een date met de tuktukman van gisteren, die kwam echter niet opdagen :-(. Dan maar onderhandelen met een andere, we hadden al door dat de oudere mannetjes een eigen karretje in beheer hadden. De jonkies werken voor en keten zgn. gasoline free, maar dan werden wij toeristen afgezet bij een customfasion shop, omdat ze ons een maatpak en dress aan wilden smeren, uiteraard niet in mijn maat haha, allemaal kleine vrouwtjes hier. We hebben een paar sjaaltjes bekeken en Jan heeft zich niet laten dwingen om met hen in de modeboeken te duiken, zonde van onze vak tijd.
We gingen met de tuktuk richting China Town, de wijk met allemaal markjes vers fruit, fish,kruiden, vers gebakken food, kleding en snuisterijen. Ook hebben we een ijskoffie karretje geprobeerd, lekkere koffie met melk in een grote beker met ijssnippers in een plastic zakje tegen t lekwater. Jan vond t wel wat eng, dat ijswater is risico omdat onze darmen dat niet gewend zijn. De markt was erg leuk, maar ook warm benauwend door de drukte vele kraampjes herhalen zich en na een paar uur slenteren en het inademen vd uitlaatgassen vd brommertjes was ik aan pauze toe :-(. Ik had toch ook best veel last vd warmte, maar na een lekker hapje eten aldaar, noodle soep konden we er weer ff tegen.
En door....om 15u per tuktuk naar Wat Poh de liggende Boedha, WoW prachtig, toeristische attractie zeer groots tempelcomplex met vele Thaise dames met punthoofd hihi. Om half 6 ri hotel gezwommen, lekker bakkie en zonet gegeten, bah wat vervelend, ik hoefde alweer niet te koken. Bedtijd heerlijk... zere voetjes, morgen weer een dag!

• 23 November 2016 - 19:12

Wander En Anouk:

Leuk om te horen dat jullie het naar je zin hebben. We kunnen ons voorstellen dat je even moet wennen aan de temperatuur en drukte, maar dat komt goed.
    We hadden Jan best in een maatpak willen zien :).
    Groetjes,
    Wander en Anouk!

• 23 November 2016 - 20:35

Eugenie:

Lees met veel plezier jullie verslagen. Heb vandaag pas voor het eerst foto"s kunnen zien. prachtig. Zie uit naar het volgende bericht uit Bangkok.
    Eugenie